Tussen duizende mannen en nog steeds vrijgezel.... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Bas Moeijes - WaarBenJij.nu Tussen duizende mannen en nog steeds vrijgezel.... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Bas Moeijes - WaarBenJij.nu

Tussen duizende mannen en nog steeds vrijgezel....

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Bas

06 April 2008 | Singapore, Singapore

Het vorige verslag is alweer een week terug, dus tijd voor een nieuwe update. Deze keer voor het eerst alleen van mij aangezien Bas weer terug in het koude Nederland is. Ik zit hier nu bij 30 graden in een zonnig Singapore, dus geen spijt dat mijn vakantie nog niet over is.
Maar ik zal even beginnen bij vorige week. Maandag was de dag aangebroken dat wij Nieuw Zeeland moesten verlaten. Helaas een akelige vroege vlucht, dus om half vier ons bed uit en om half 7 vertrokken wij richting het luchtruim om vervolgens om 8 uur 's ochtends plaatselijke tijd weer in Sydney te landen. Hier hadden we een stop van ruim 8 uur, dus de spullen even gedropt en de stad in gegaan. Het meeste van Sydney hadden wij aan het begin van de vakantie al gezien, maar toch nog een paar nieuwe plekken weten te ontdekken. De hele dag een beetje door Sydney geslenterd, nog wat spullen opgehaald die we hier hadden achtergelaten en toen was het ook tijd om Australie misschien wel voorgoed vaarwel te zeggen. Om 4 uur weer het vliegtuig in richting de volgende stop Singapore. Hier kwamen wij uiteindelijk om 22 uur aan. Gelukkig al een hostel geboekt, dus konden regelrecht naar bed, wat toch wel de beste plek is na een totale reisdag van 26 uur.
Hier in Singapore hadden we echt een prima hostel, 's ochtends kregen we direct een heerlijk ontbijtje zodat we de dag relaxt konden beginnen. Verder deze dinsdag niet heel veel meer gedaan dan de omgeving verkennen. Dit houdt in een paar tempels en moskeen, veel winkelcentra en markten. Singapore is een echte metropool, dus je loopt tussen de vele wolkenkrabbers en het is hier echt zo schoon als ze zeggen. Dat is ook niet zo vreemd als je leest wat de boetes zijn als je iets op straat gooit, ruim 250 euro ben je dan lichter, dus alles keurig in de afvalbak en vooral geen kauwgom eten.
Woensdag de stad ontvlucht en naar een eiland in het noord-oosten, Palau Ubin. Met een ferry (iets wat nog net boot genoemd kon worden) naar het eiland en daar mountainbikes gehuurd. Het eiland geeft een goed beeld van hoe Singapore er ooit heeft uitgezien, een klein vissersstadje. Op het eiland konden we door de jungle fietsen en hebben we zelfs een aapje gezien. Al met al een leuke ervaring en een welkome afwisseling om even de stad uit te zijn.
Donderdag was het alweer Bas zijn laatste dag, dus die moest nog wel even goed ingevuld worden. Daarom alle highlights bekeken, dus een bezoek gebracht aan little India, Chinatown en het gebied rond de Singapore river. Het is echt een zeer multiculturele stad, waar veel verschillende bevolkingsgroepen samen leven en dit gaat allemaal prima. Na voor de laatste keer heel toepasselijk nog even geskip-bo-ed te hebben (ja, ik heb uiteindelijk gewonnen, al kwam Bas gevaarlijk dichtbij 9-7), zijn we uit eten geweest en toen was het tijd voor Bas om een taxi naar het vliegveld te nemen. Was toch wel even raar om na 3 maanden samen iedere dag te reizen op eens ieder ons eigen weg te gaan.
Vrijdag was mijn enige dag alleen en daar heb ik heerlijk van genoten. Van alles gedaan, van hot naar her gereisd en de overige highlights van de stad bekeken. Dat hield in naar Sentosa Island, dit ligt in het zuiden en is puur gemaakt om toeristen te vermaken, alles is er even nep zelfs de stranden. Maar het was leuk om er even geweest te zijn. Met de kabelbaan daarna richting Mount Faber (niet echt een berg, 116 m de meeste gebouwen zijn hier zelfs nog hoger) maar het bood wel een goed uitzicht op de stad. 's avonds lekker een boek gelezen en zo kwam de enige dag alleen weer tot een snel einde. Zaterdag arriveerde namelijk alweer mijn volgende gezelschap, Laura. 's Ochtends nog even de winkelstraten van Singapore bekeken voordat ik mijn reismaatje van het vliegveld heb gehaald. Na de tassen gedumpt te hebben direct de stad in om heel decadent een Singapore Sling cocktail te gaan drinken in het Raffles Hotel (echt ubersjiek). Wederom een sightseeing trip door de stad gedaan (ja ik raak hier al aardig bekend met de weg) en nog even langs het water gegeten.
Vandaag is het zondag en hebben we wederom de winkelstraat van Singapore verkend. Tussendoor even heerlijk bijkomen in de Botanic Gardens om onze voetjes even rust te geven. Op aanraden van de Lonely Planet vanavond weer een bezoekje gebracht aan little India, het zou er namelijk op zondag nogal Bolly worden. Niet geheel op de hoogte wat hier mee bedoeld werd, wij die kant op. Een drukte op straat echt niet normaal, dus wij ons dus de menigte door bewegen op zoek naar het geen waarom er zoveel mensen op straat waren. Tot dat het tot ons doordrong dat er alleen maar MANNEN op straat waren, niet een paar maar echt gewoon duizende mannen en geen enkele vrouw. Ik kan je vertellen dat is een hele bijzondere ervaring. En ja we zijn nu nog steeds allebei keurig vrijgezel. Tien keer liever tussen duizende indiers dan tussen bijvoorbeeld Italianen. Het bleek dat zondag de enige vrije dag is en dan gaan ze het zuur verdiende geld zo snel mogelijk uitgeven. Ja dus het waren duizende winkelende mannen (wat wil een vrouw nog meer). Maar toch niet geheel op ons gemak snel weer een weg naar de hoofdstraat gezocht om ons weer tussen het normale (lees zowel mannen als vrouwen) publiek in de overige straten van Singapore te begeven.
Morgen gaan we dan eindelijk Singapore verlaten, wat ik na 6 dagen niet heel erg vind. We nemen een bus naar Melaka onze eerste stop in Maleisie. Ik ben heel benieuwd wat voor moois Maleisie te bieden heeft, maar ook van die belevenissen zal ik weer uitgebreid verslag doen.

Groetjes Monique

PS. dit keer nog even geen foto's, de computer in het hostel wil niet meewerken, dus deze volgen spoedig.

• 07 April 2008 - 05:38

Kirsten:

He meis,

Gelukkig is Laura weer gearriveerd, want na een dag alleen lijkt het mij ook wel weer fijn om gezelschap te hebben!
    Lekker al die mannen, trouwens...

Geniet in Maleisie!

Dikke kus van ons

• 07 April 2008 - 06:10

Brenda:

Hé,
    Het reistempo blijft zeker hoog? Heel veel plezier met Laura en geniet wederom met volle teugen!
    Liefs Brenda

• 07 April 2008 - 08:08

Nelly:

Zo meiden, nu nog een paar weken
    Maleisie onveilig maken. Pas wel een beetje extra op. In Maleisie zijn er sommige mensen wat boos ivm een rare film.

Plezier!!!! ( beetje jaloers ben ik wel, nu gezeten op maandagmorgen achter mijn bureau :) )

Nelly

• 07 April 2008 - 10:12

Jet:

Hoi Monique,
    Heel veel plezier met het volgende gedeelte van je reis! Genietse!

Groetjes jet

• 07 April 2008 - 11:26

Bas:

Hey meiden,

Zoals je ziet heb ik alvast wat foto`s op de site gezet Niekie, moet je maar kijken als je tijd hebt wat je verwijderd en/of toevoegt. Jullie zullen nu wel een aardig bustochtje achter de rug hebben naar Melaka, weer spannend allemaal, ik ben benieuwd wanneer jullie de eerste oerang oetang spotten! Zelf ben ik wel weer redelijk gewend hier, al ben ik nog wel `s avonds vroeg moe en `s morgens erg vroeg weer wakker maar dat zal ook wel weer goed komen. Nog 2 vrije dagen en dan zal ik woensdag toch echt weer aan de bak moeten en is het echt klaar. Geniet lekker van de komende tijd, (het is nu nog maar 3 weken, gaat snel hé, gheghe...)

Greetz Bas

• 08 April 2008 - 17:00

Anna:

staat je goed monique, groen!
    heel veel pleziertjes nog,
    x anna

• 08 April 2008 - 21:33

Judith:

Ha Zus!! Neem je die jurk mee naar NL? Zal je niet misstaan hier in Slotervaart!
    Ben steeds een beetje jaloers als ik je verhalen lees en foto's zie. Super! Dikke kus voor jullie XX

• 09 April 2008 - 11:20

Fleur:

he Monique, Ziet er weer goed uit hoor allemaal! Geniet er van en tot na (!) koninginedag!!

• 10 April 2008 - 06:46

Mieke:

Hee Monique!

Ook alweer in Nederland geariveerd!
    En wonder boven wonder scheen gewoon de zon!! ( wel min 1 haha even wennen)
    Geniet de laatste weken!!

Groetjes Mieke

• 11 April 2008 - 17:02

Even Van Mama:

Hallo meiden,
    Hoe is het daar? Ben reuze nieuwsgierig naar dit gedeelte van jullie reis, nu niet meer met eigen auto maar met bus en vliegtuig, hoop na al het moois van wat je al gezien hebt ook dit nog de moeite waard is. Ik begin toch de dagen af te tellen tot we elkaar weer zien, maar geniet er zo samen met Laura nog maar lekker van. Dikke knuffels en groetjes.