Walking, Swimming, Sweating, Driving and Partying - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Bas Moeijes - WaarBenJij.nu Walking, Swimming, Sweating, Driving and Partying - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Bas Moeijes - WaarBenJij.nu

Walking, Swimming, Sweating, Driving and Partying

Door: Monique en Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

08 Februari 2008 | Australië, Alice Springs

De Oostkust hebben we achter ons gelaten en we zijn nu bezig met het 2e deel van onze reis, vanaf Darwin door het Nothern Territory en South Australia naar onze eindbestemming in Aussie, Melbourne in de staat Victoria. Tot aan Adelaide doen we dit met een georganiseerde reis, 14 dagen in 3 delen waarvan we er nu 2 achter de rug hebben. Vrijdagavond kwamen we aan in Darwin en zijn we nog even de stad in geweest. Niet te lang echter, want zaterdag begon onze 1e trip, 3 dagen Kakadu National Park en we mochten ons om 6.15 uur melden. Lekker op tijd dus en nadat de hele club compleet was vertrokken we met 16 personen vanuit Darwin. De eerste dag was redelijk relaxed, 2 keer een stop met een stukje lopen door een national park en beide keren eindigend bij een waterval waar het heerlijk badderen was. Na de lunch weer een eindje rijden, nu naar Point Stuart waar we de Mary River opgingen voor een krokodillen tourtje. Op de rivier werden er grote stukken buffelo vlees aan een soort van hengel buiten de boot gehangen, en dat stond de crocs wel aan. Ze hielden het echter precies zo hoog dat ze er net niet bij konden, maar het uiteraard wel probeerden. (het was net koekhappen) En geloof me, crocs kunnen hoog springen vanuit het water, ze komen tot aan hun achterpoten recht omhoog. Best wel een imposant gezicht dus. Uiteindelijk laten ze ze wel toehappen en gaan ze er met het stuk vlees vandoor. Hierna nog even langs de bottleshop om wat drank in te slaan voor de avond en op naar het kamp. In dat redelijk primitieve kamp hebben we een hele leuke avond gehad, we hadden een hele leuke groep. De volgende dag mochten we om 5 uur opstaan zodat we om 6 uur konden vertrekken. Dit noemen ze dus vakantie. Maar onze gids (wel een topkerel overigens) had bedacht dat we veel gingen lopen vandaag en dat we daar maar beter vroeg mee konden beginnen i.v.m. de hitte. En heet werd het zeker. Bijna 10 km gelopen inclusief een bergbeklimming in 35 graden. Na de lunch nog een kortere wandeling waarbij we veel rotstekeningen van Aboriginals bekeken hebben, sommige wel 20.000 jaar oud. Al met al een heel educatief, maar ook zeer vermoeiend dagje.`s Avonds de laatste biertjes maar even opgemaakt en redelijk op tijd naar bed, dag 3 was het ook weer om 5 uur opstaan. Na 3 uur te hebben gereden (je rijdt hier gewoon van Groningen naar Maastricht binnen een National Park) kwamen we na een korte wandeling uit bij een klim met op 3 verschillende niveau`s 3 watervallen. Uiteraard zijn we tot de bovenste geklommen en toen was het daar weer heerlijk poedelen. Vervolgens weer een eind rijden om via een 4wd route uit te komen bij, jawel, een waterval. Deze was echter omringt door hele stijle rotsen en een paar van onze groep (waaronder ik) wisten er tegenop te klimmen tot een meter of 8. Daarvanaf in 15 meter diep water duiken is best wel een adrenaline ervaring! Na de lunch werd het tijd om terug richting Darwin te rijden, onderweg nog wel een paar stops, o.a. om wat Aboriginal art te bekijken en wat mega-grote vissen te voeren.`s Avonds kregen we ook nog een diner aangeboden met de hele groep, waarna we op tijd naar ons hostel zouden omdat we de dag erna ook al om half 6 opgehaald zouden worden voor de 2e deel van onze trip. Het werd echter iets te gezellig en dus veel te laat met als gevolg dat we de volgende dag gewekt werden door de tour-guide die met een bus met 8 mensen voor het hostel stond. Naja, kleinigheidje hou je altijd. Deel 2 van onze trip was vooral veel rijden, van Darwin naar Alice Springs is bijna 1500 km en dat moest in 3 dagen gebeuren. De 1e stop was in Katherine Gorge, waar je kon kiezen tussen een wandeltocht of een boottrip over de Adelaide River. Aangezien we best wel gaar waren van ons stapavondje in Darwin leek het ons maar beter om even lekker uit te waaien op een boottripje. Ook weer erg imponerend zo tussen die schitterende hoge rotsen van Gorge door te varen, ze staan op heel veel ansichtkaarten van Australië afgebeeld. Terug bij de bus reden we naar het plaatsje Katherine. (Eigelijk zijn er maar 2 redelijke plaatsen op de route Darwin- Alice, voor de rest kom je alleen maar door gehuchten zoals Wadway of nog kleiner.) Hier pikten we nog 4 Spanjaarden op die zich helemaal verslapen hadden `s morgens en zij waren met de Greyhound naar Katherine gekomen. Nu was de groep compleet (15 pers.) en na nog wat inkopen gingen we naar het kamp toe. Wederom redelijk primitief, maar that`s all in the game. Ook dit was weer een leuke groep en een leuke gids (we mochten de volgende dag uitslapen tot half 6!) maar deze avond toch maar redelijk rustig aan gedaan. De 2e dag was het vooral veel rijden, 800 km moest er worden afgelegd. De eerste koffiestop was in Mataranka en hier konden we ook even lekker een duik nemen in het zwembad. Vervolgens naar Daly Waters, een geweldige plek. Het dorpje bestaat uit 5 huizen en een tankstation (melden in de pub), een kleine camping (melden in de pub) postoffice (melden in de pub) enz. enz. Verder dus die legendarische pub. Bijna iedereen die hier komt laat hier een souvenir achter met als gevolg dat die hele kroeg volhangt met T-shirts, vlaggen, ondergoed, foto`s , noem maar op. Buiten stond een BBQ waarop onze lunch bereid werd en er was een zwembad, prima plek dus. Vervolgens weer die eindeloze highway op en bij de volgende tankstop nog wat road-trains gespot. Fascinerend als zo`n apparaat met een lengte van meer dan 50 meter daar dan wegrijdt! Uiteindelijk kwamen we dan in Tennant Creek aan om na wederom een erg gezellige avond gister aan het laatste deel te beginnen. Na eerst gestopt te zijn bij de Devils Marbles, een schitterende rotspartij midden in de dessert, gingen we vervolgens naar Ti Tree om wat aboriginal-art te bekijken, en Monique heeft hier een didgeridoo gekocht! Aan het begin van de avond in Alice Springs aangekomen en met de hele groep weer uit eten en drinken, waarna het weer laat, heel laat werd. Maar nu hebben we 2 snipperdagen (ja, reizen is af en toe net keihard werken ;-) )in Alice en gaan we lekker weinig doen. Zondag beginnen we aan de 3e etappe, via Ayers Rock naar Adelaide in 6 dagen en als we daar uiteindelijk zijn horen jullie wel weer van ons!

Groetjes van Monique en Bas.

• 08 Februari 2008 - 09:17

Brenda:

Hé,
    Het lijkt wel een hele lange kroegentocht! Wel eentje met mooie uitzichten en natuur. Mooi hè al die watervallen? Blijft fascineren vind ik altijd, vooral als je er heel dichtbij kunt komen. Hoe staat het met de skip-bo competitie? Veel plezier nog.
    X Brenda

• 08 Februari 2008 - 17:57

Carry:

De foto's maken het verhaal compleet. Wat de lezers niet weten is, dat jullie is aangeraden om 6 liter vocht op 1 dag te drinken en zo te zien redden jullie dat wel als je de zwempartijen daarbij mee telt. Maar oppassen voor die krokodillen, want zoals ik al zei Monique ik wil straks bij alle foto's persoonlijk uitleg! xx

• 09 Februari 2008 - 16:38

Carola:

Hey lief nichie en Bas,

Weer helemaal op de hoogte hoor!!! Wat een verhalen allemaal. Super!!!
    Monique nog bedankt he voor je lieve digitale kaart.
    Mama heeft je sinds vanmorgen weer helemaal bijgepraat hoorde ik al.
    Nou goed, we blijven op de hoogte van jullie verhalen

Dikke kus
    Carola

• 10 Februari 2008 - 08:28

Sandra:

Hoi Bas,

Wat een geweldige reis zeg! Verhalen en foto's zijn veelzeggend en smaken naar meer ;-)! Leuk hoor!

Ik wens jullie nog heel veel plezier daar in het verre Aussieland!

Grtjs,
    Sandra

• 10 Februari 2008 - 18:58

Kirsten:

Allereerst van harte gefeliciteerd met je moeder en tante! Lief van je dat je ondanks alle drukte, toch hebt kunnen bellen met ze!
    Wat een prachtige verhalen weer! En hele mooie foto's.
    Ik probeer je deze week even te mailen.

Kus Kirsten

• 11 Februari 2008 - 12:54

Fleur:

Bedankt voor jullie sms. Ben meteen gaan zoeken of ik jullie live kon vinden, maar helaas: het Australische besturingssysteem werkt niet op onze laptop. Veel plezier verder!

• 11 Februari 2008 - 15:21

Nelly:

Volgens mij hebben jullie het daar best leuk.

Mooie watervallen en die 5 sterren hotel/tent.

Krijg zo zin in vakantie.

Veel plezier nog nu en straks in Singapore.

Nelly

• 13 Februari 2008 - 23:10

Mieke En Sonja:

Wat een belevenissen allemaal, zo te zien genieten jullie nog steeds volop. Leuk om jullie verhalen te lezen. Veel plezier nog, laat even weten wanneer jullie richting Nieuw Zeeland komen.

Groetjes, Miek en Son

• 15 Februari 2008 - 13:38

Myrna:

Hey Bas,
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's te zien. Heel indrukwekkend allemaal. Ik wens jullie nog heel veel pleizer.
    Liefs Myrna

• 16 Februari 2008 - 17:30

Judith & Marcel:

Ha sis!! Krijg je al wat geluid uit de Digeridoo? Dat is toch zo'n onhandelbaar geval? Ben jaloers als ik jullie avonturen lees. Dikke kus, Judith

• 17 Februari 2008 - 04:36

Ingmar En Naomi:

hallo luitjes,
    jammer genoeg zitten wij net even helemaal aan de andere kant van Oz namelijk in Perth. We hebben dus eindelijk het working hostel verlaten met pijn en moeite want het was er wel heel gezellig, maar de reis gaat ook gelukkig weer verder! Het plan is voor ons om nu richting het noorden te gaan. Jullie hebben ook al veel dingen gedaan en gezien zeg!!

we hopen dat jullie genieten want dat doen wij ook zeker, en dat alles goed verloopt!!

veel liefs Ingmar en Naomi

• 17 Februari 2008 - 09:49

Tim:

Ja Bas,dat zijn nog eens vrachtwagens!!!Helemaal super hoor,al die verhalen en fotos!Kan niet wachten om ook weer die kant op te gaan...Genieten jullie er nog maar ff lekker van(beetje overbodig om dat te zeggen,want daar hebben jullie weinig problemen mee)en we blijven
    jullie volgen.Groeten van Sandra en Tim

• 19 Februari 2008 - 15:19

Uncle Hrenk:

Hey Bas, Zo te lezen en te zien gaat de vacantie prima. Spoedig wordt het voor jou terug naar Nibbik. Begin je die austaliers al wat te verstaan? Mijn buurman is austalier en ik begin het een beetje te leren. Enjoy the rest of your stay in aussie land.
    Ta for now.

• 20 Februari 2008 - 00:25

Mike!:

He he,

Leuk jullie ontmoet te hebben in Adelaide, veel plz nog met het verder reizen!

Check ook eens Mohr.waarbenjij.nu

Laters Mike