From Fraser Coast up till Great Barier Reef - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bas Moeijes - WaarBenJij.nu From Fraser Coast up till Great Barier Reef - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bas Moeijes - WaarBenJij.nu

From Fraser Coast up till Great Barier Reef

Door: Monique en Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

23 Januari 2008 | Australië, Sydney

Vrijdagmorgen vertrokken we vanuit Brisbane voor een busreis van bijna 7 uur naar Hervey Bay. Maar we hadden gelukkig de mooiste plekken en de airco werkte prima, dus we zaten mooi aan. Het hostel in Hervey Bay was ook ontzettend cool, met whirpool en zwembad en een gezellig terras. Bovendien stond de BBQ al aan dat we aankwamen dus we konden direct aanschuiven. Bepaald geen straf om daar de avond door te brengen. Zaterdagmorgen op tijd opstaan en ontbijten, want om 7.45 werden we opgepikt voor onze 2 daagse trip naar Fraser-eiland. Dit eiland is alleen te berijden met 4wd voertuigen aangezien er alleen onverharde wegen zijn, alhoewel ze er wel een snelweg hebben, de beachhighway, haha. Klopt ook wel want daar ga je met dik 100 km/u over het strand, de 75 miles-beach. Aangekomen op Fraser stond er dan ook een 4wd bus voor ons klaar en de chauffeur, tevens gids, nam ons mee naar alle mooie dingen die hier te zien zijn, ondertussen druk vertellend. En er is genoeg te zien daar, als iemand ooit van plan is naar Aussie te gaan moet ie Fraser zeker niet over slaan. Het is het grootste zandeiland ter wereld met een ontzettend afwisselende flora en fauna. Zo zijn er de regenwouden, de lakes, de creeks en de adembenemende uitzichten vanaf de rotsen. Zaterdagmiddag waren we in de champagne pools, en hoewel we daar nog erg leuk op de foto staan, was de pret even later snel over. We zaten mooi op de rotsen en de golven vanaf de oceaan kwamen lekker over onze ruggen de pool in, nix mis mee dus. Tot er in ene een megagolf zowel Monique als Bas compleet van de rotsen afblies. En nu hebben we dus rondom schaafwonden, striemen en blauwe plekken, vooral Bas. Daarintegen vinden de insecten Monique weer een stuk lekkerder als Bas (en terecht) dus dat compenseert aardig. `s Avonds in een resort aldaar gegeten en na nog eventjes een paar versnaperingen in de beach bar naar bed. Monique had haar wekker al op tijd staan om de zonsopgang van Fraser mee te kunnen maken wat ook erg mooi was om te zien. Na het ontbijt weer op pad om de rest van de highlights van Fraser te bezoeken, zoals Eli Creek en Lake mc Kenzie. Ook de dingo is een typisch fraser-ding, dit zijn een soort kruisingen tussen honden en wolven die daar nog in het wild leven. Het is dan ook ten strengste verboden ze te voeren, want dan zullen ze altijd terugkomen bij de mensen. Zondagmiddag waren we aan het zwemmen in Lake McKenzie toen er opeens een dingo het strandje opliep, en o.a. aan onze spulletjs begon te snuffelen. Later liep hij weg maar hij heeft het dus niet overleefd, want dan worden ze afgemaakt door de rangers. Best sneu dus, maar zoals de gids al zei, \"That`s how it goes on Fraser Island\". `s Avonds terug met de ferry en in het hostel nog ff lekker gegeten en uiteraard ff ge skip-bo-t maar rozig als we waren van deze 2 dagen lekker op tijd op bed!
Maandag was vooral een bus dag, we moesten van Hervey Bay naar Arlie Beach zien te komen. Dat is echter bijna 1000 km dus dat hebben we maar even in 2 etappes gedaan, maandag tot Rockhampton, waar we de nacht hebben doorgebracht. Meer moet je daar ook niet doen want er is daar echt geen drol te doen. Dinsdagmorgen vroeg weer op de Greyhound gestapt en rond half 3 waren we hier in Arlie Beach. Na het eten en het onvermijdelijke potje skip-bo even een rondje gelopen en een paar biertjes gedaan. Voor vandaag en morgen staat er een 2 dagen / 2 nachten lange zeiltocht naar de Whitsundays op het programma, dit is een groep van 74 eilanden hier in de great-barier reef en die gaan wij mooi bekijken. Vrijdagmiddag komen we dan terug en dan reizen we door naar Townsville waar we de ferry naar Magnetic Island nemen. Hier zijn we dan vrijdagavond en zaterdag, het is hier dan namelijk Australian Day, zeg maar de koninginnedag van Aussie. Mooie vooruitzichten wederom dus! Jullie horen wel weer van ons!

Groetjes Monique en Bas

• 23 Januari 2008 - 07:05

Brenda:

Hé,
    Ziet er goed uit!! Wat een mooie natuurlijk en heerlijk blauw water. Dat is nog eens relaxen! Wij zitten hier weer eens in de regen.... Mmm toch wel een beetje jaloers op jullie. Hopelijk gaan jullie nog vele mooie natuurplekken zien. Have Fun!
    Kus Brenda

• 23 Januari 2008 - 11:18

Margret Ooijevaar:

Hallo daar! Wat een supermooie foto's! Geweldig wat jullie zien en meemaken.
    Geniet ze!
    Groetjes

• 23 Januari 2008 - 15:30

Kirsten:

Wat een toppertje weer...
    Zowel het verhaal als de foto's!

Kus

• 23 Januari 2008 - 16:01

Carry:

Ook al kende ik het verhaal al omdat Monique zondag heeft gebeld en over een super trip sprak nu ik de foto's erbij zie is het nog mooier. Groetjes!

• 23 Januari 2008 - 16:12

Frans En Annie:

we hebben weer genoten van jullie verhaal. En nu dus ook foto's van de prachtige zonsopgang in Australië. En dan die witte stranden en het helderblauwe water! Om jaloers op te worden. Bij ons is alles alleen maar grijs: regen,wind, regen,wind, alle dagen weer. Hebben jullie duiken in het Great Barrier Reef ook al op het programma staan? De natuur onder water is ook fantastisch. En als je de adrenaline door je lijf wilt voelen stromen moeten jullie zeker gaan bungy-jumpen. Ik geloof dat dat in Cairns kan.Geniet ervan en tot de volgende keer.

• 23 Januari 2008 - 18:20

Aadmans:

he bassie,
    eindelijk effe een berichtie van mij, dat schiet er nog wel eens, tijdens de verbouwing van de ponderosa.
    jullie redden het daar best denk? dacht ik wel, van de week nog effe een playbackshowtje gehad,waar we wederom hebben geprobeerd de nibbikers te schokken,opkomend in burka met mecca-muziek om die te laten zakken en gehuld met sok om de lul, give it away doen van de peppers, goud! was een mooi avondje.
    neem er maar eentje van mij daaro en ik laat wel weer eens wat me horen, mazzel

• 23 Januari 2008 - 20:57

Marie-Jose:

Apart dat ik nou weer net na Aadmans reageer, twee zielen een gedachte zou je bijna zeggen. Heb zijn optreden van de RHCP gemist, jammer, was wel benieuwd wat er van dat lulletje geworden was sinds zijn babyjaren (ervanuitgaande dat de sok er tijdens het pogo-en af zou vallen vezelf...) Gave foto's jongens! Leuk trouwens hoe je bij dat schipwrak staat te kijken. Alsof je jezelf afvraagt welke malloot z'n schip daar zo knullig heeft geparkeerd. Enneh: 'geen drol te doen', waarom heb jullie daar geen foto bij gemaakt?
    Enjoy and take care en pas op voor de hoge golven! Groetjes Marie-Jose

• 24 Januari 2008 - 21:35

Lisa:

Heejjj! Jut en juul hoor in de golven! Goed bezig. De verhalen zijn weer mooi, ik denk dat we na dit tripje maar eens een kampioenschap skip bo'en moeten houden, want Tjerk en ik zijn zoals jullie weten ook fanatieke aanhangers van dit beroemde gezelschapsspel, alhoewel Buzz tegenwoordig ook wel een erg mooi spel is. Hebben jullie phase 10 ook mee? Nou enjoy, doe voorzichtig, vooral op de rotsen die vlak aan zee liggen! Dikke x Lisa

• 26 Januari 2008 - 14:43

Anna:

hey luitjes,
    nou jullie vermaken je wel zo te lezen. lekkere actie van de golfjes, tja de golfjes kabbelen nou eenmaal niet zo rustig als bij ons ijselmeer.. ;)
    hopelijk hebben jullie een leuke aussiedag! wij gaan morgen even winterstoppopperen, zal ook wel leuk worden.enjoy!!
    kus

• 28 Januari 2008 - 10:26

Wendy En Patrick:

Het ziet er allemaal erg aantrekkelijk uit....De verhalen zullen in April zo mogelijk nog mooier zijn. Rustig aan, we willen je niet terug zoals Marck en nog ongeloofelijk veel plezier.....

• 29 Januari 2008 - 08:50

Tim En San:

Hee!!
    Ziet er weer goed uit!Super!!!Geniet er lekker van...
    Liefs

• 29 Januari 2008 - 19:18

Sandra En Peter:

Hoi neef Bas en Monique
    het ziet er nog steeds fantastisch uit bij jullie.terwijl wij hier na de playbackshow alweer richting carnaval gaan zitten jullie in een heel andere wereld! Geniet ervan en tijdens carnaval roepen wij:GROETEN UIT DE RIMBOE!!!!!

• 30 Januari 2008 - 19:12

Herman Karen En Isa:

Hey Barend, geniet ervan jongen ik kan mij slechtere plekken op de wereld voorstellen als ik die foto's zo bekijk. groeten uit de Nibbikse Rimboe en ik ga je spreken!