Good Vibrations!! - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Bas Moeijes - WaarBenJij.nu Good Vibrations!! - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Bas Moeijes - WaarBenJij.nu

Good Vibrations!!

Door: Monique en Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

09 Januari 2008 | Australië, Port Macquarie

Zo, het is wel weer eens tijd voor een update. Nadat we vrijdagmorgen na een lange nacht de jetlag er compleet uitgeslapen hadden konden we een plan-de-campagne maken voor de rest van ons verblijf in Sydney. Eerst zijn we naar de haven gegaan en daar hebben we de ferry naar Manly genomen, waar we eerst even gechilled hebben op het strand. Dit hadden we uiteraard na een half uur wel weer bekeken, dus maar ff een rondje door het stadje gelopen. Vanaf daar zijn we naar het Sydney Harbour National Park gegaan, waar we een mooie wandeling van een km of 7 gemaakt hebben. Schitterende omgeving en prachtige vergezichten. Zaterdag zijn we overdag eerst naar de stad geweest om de rest van onze reis een beetje te plannen en grotendeels vast te leggen. Aan het eind van de middag begon in het Hydepark het Sydneyfestival, dus even een paar flesjes wijn ingeslagen en lekker chillen in het gras. Een oud klasgenoot van Monique kwam daar ook naartoe met zijn vriend, evenals een meisje wat bij ons in het hostel zat. `s Avonds trad daar de legendarische Brian Wilson op, hij was voorheen de frontman van de good old Beach Boys dus dat was wel even genieten uiteraard. Alle klassiekers zoals Good Vibrations en God only knows kwamen voorbij. Het spektakel werd afgesloten met een spetterend vuurwerk waardoor we toch nog een beetje het oud-en-nieuw-in Sydney-gevoel hadden. Hierna nog even het uitgaansleven gaan ontdekken, maar niet te lang want we hadden voor zondag ook een druk programma gepland. Zondagmorgen zijn we namelijk op tijd met de trein naar het plaatsje Katoomba gegaan om de Blue Mountains te bekijken. Werkelijk een schitterend national park is dat, we hadden de mazzel dat we prachtig weer hadden, als het weer namelijk slecht is hullen de mountains zich in een blauwe schemering en is er zo goed als niets te zien. Het park is vooral bekend om de three sisters, drie naast elkaar gelegen bergtoppen zoals jullie op de foto`s kunnen zien. Maandagmorgen hebben we uitgechekt en zijn na de middag op de Greyhound gestapt naar Newcastle. Hier vandaan met de bus naar Port Stephens. Een superrelaxed hostel waar ze een kangaroo en een possum als huisdier hielden. Ook de eerst koala konden we hier spotten, die hing daar mooi in de boom te relaxen. Nadat we gistermorgen nog even gechild hebben op het strand daar zijn we `s middag afgereisd naar Port Macquarie, waar we nu dus zijn. Morgen reizen we door naar Coffs Harbour waar we onze eerste surflessen willen nemen. Al met al een heel verhaal, maar zoals jullie zien vervelen we ons nog niet! Oja, meerdere mensen maken zich zorgen over de weersomstandigheden, maar de regenbuien en windhozen teisteren vooral het gebied tussen Brisbane en Cairns. Tegen de tijd dat wij daar aan komen zal dat allemaal wel wat rustiger zijn. Hier is het voornamelijk veel smeren, want we zijn beide evengoed al zo rood als een kreeft. En oja-2, We hebben allebei een aussi tel.nummer, alleen die van Monique kan nog niet geactiveerd worden daar haar tel nog niet simlock vrij is. Dus willen jullie ons perse spreken, doe dit dan voorlopig even op het aussi-nummer van Bas. Dit nummer is (0061)415213651

Ciao en zonnige groeten,
Monique en Bas.

• 09 Januari 2008 - 03:12

Marco:

mooi dat jullie het naar jullie zin hebben.Mooi land hoor dat australie.

• 09 Januari 2008 - 07:20

Benda:

Dat klinkt nog aardig relaxed ondanks de vele activiteiten die jullie al ondernomen hebben!!! Natuur ziet er goed uit. Geniet van het heerlijke weer.

• 09 Januari 2008 - 07:28

Christel:

He Bas,
    Zo te lezen komt het wel goed in Australie! Leuk om het zo te volgen.
    Have fun...
    Groetjes, Christel

• 09 Januari 2008 - 14:30

Jet Dekker:

Mooi stukkie! Lekker lezen!! Ik lees dat jullie goed genieten, dus er valt alleen maar te zeggen, blijf dat vooral doen!! En vergeet natuurlijk niet goed te smeren, kreeftjes zijn misschien schattig rood (hmzz...! haha) Maar jullie kunnen beter niet zó rood worden ;)
    Have fun! En tot het volgende stukkie!

Groetjes Jet

• 09 Januari 2008 - 16:26

Jos:

Ziet er goed uit jongens!
    Is het eigenlijk nog gelukt met die Ipod, Bas?
    Veel plezier verder he, en ik lees t wel weer...
    Gr. Jos

• 09 Januari 2008 - 17:23

M&a:

Leuk om van jullie op deze manier iets te horen, heel anders dan Post Restante

• 09 Januari 2008 - 19:29

Margret:

Hee,
    klinkt allemaal helemaal geweldig! Geniet er lekker van en ik ben benieuwd naar het volgende stukkie.
    Groetjes

• 09 Januari 2008 - 21:45

Niels B:

Zit er goed uit! Vind het wel een schending van mijn copyright;-)!

Ik hou jullie in de gaten en nog veel plezier daar!

Niels

• 10 Januari 2008 - 13:40

Silvia, Daniël +kids:

Hé Bassie en Monique,
    Dat had je niet gedacht hè Bas, zo snel een bericht van mij!!!!!
    Jullie avonturen klinken nu al geweldig.
    Heerlijk...
    Geniet er lekker van en wij volgen jullie reis wel vanuit het prachtige Zwaag!!! (leuk vakantie idee voor volgend jaar????)
    Doeg, dikke zoen van ons

• 10 Januari 2008 - 16:19

Tineke:

Hoi Monique en Bas,

Wat een ontzettend mooie foto's. Zo vreemd om te zien dat het daar zo zonnig en stralend is, terwijl het hier somber en koud is.
    En Monique, leuke nieuwe lover!!! Schatje hoor!

Geniet...

• 10 Januari 2008 - 21:32

Margret:

He skeet...!! Het was zondag wel een beetje stil hoor... Het ziet er echt allemaal geweldig uit.. Doe genieten (maar dat is een overbodige vermelding). Vind het leuk jullie zo te volgen en ken niet wachten tot het volgende verhaal.. Nou.. ik ga slapen.. terwijl de regen en de stevige zuid-wester het ijselmeer laten bulderen.. en leuk dat ze daar zwarte salamanders hebben..!! Doei..!!

• 11 Januari 2008 - 18:46

Jochem En Anna:

in 2 woorden: skoftig allegaar!
    dikke zoen voor jullie!

• 12 Januari 2008 - 14:40

Ed En Hannie:

Fijn dat jullie het zo tof hebben. Wij vinden het ook leuk om te lezen omdat we zelf ook plannen hebben om die kant op te gaan. Zo krijgen we alvast een voorproefje....lekker blijven mailen hoor!

Groetjes,
    Ed en Hannie

• 13 Januari 2008 - 10:54

Lisa:

Wow! ziet er echt mooi uit! Monique, ik hoop van harte dat je miljonair wordt, je weet nog wa we besproken hebben he (;
    geniet er maar weer van!

x Lisa

• 13 Januari 2008 - 11:59

Dick En Ciska:

Hé wereldreizigers zo te lezen genieten jullie ,heel veel plezier en leuk om jullie zo te volgen.

• 13 Januari 2008 - 13:25

Marjan En Nico:

Mooie foto's! Jullie genieten er wel van! Veel plezier en leuk om je verslag te lezen.We blijven jullie volgen...

• 14 Januari 2008 - 18:17

Marck :

he bassie en monique.
    ziet er goed uit daar, op de foto,s
    en een goede temperatuur,daar zo telezen (goed insmeren)maar mooi om het zo een beetje meetemaken (weer) maar nog veel plezier daar nog 2,5 maand en gr van ons bijna met zijn 3e.

• 14 Januari 2008 - 18:32

Peter En Marieke:

Leuk om jullie verhalen te lezen, dik voor elkaar daar! Geniet ervan!

• 14 Januari 2008 - 19:13

Jan D:

HOI bas ouwe daf fan, veel plezier in australie. tot ziens in de cipido.

• 14 Januari 2008 - 20:05

Tim En San:

He vakantiegangers!
    Leuk hoor om jullie verhalen te lezen!Ga vooral zo door!! Wij volgen jullie niet alleen via deze site, maar ook met de atlas erbij. Misschien dat we leuke ideeen opdoen! We zijn alweer erg nieuwsgierig naar de volgende verhalen!
    Veel plezier!!
    Groetjes!

• 14 Januari 2008 - 20:49

Peter En Sandra:

hoi neef Bas en Monique
    Wat leuk om jullie zo te volgen. Een collega is er ook pas zes weken geweest dus ik herken al wat op de foto's. Geniet er lekker van en de groetjes uit Nibbik van Peter Sandra Colin en Lyndi

• 15 Januari 2008 - 19:04

Tante Leny En Jan:

We hebben weer gekeken,het is hier heel slecht weer, harde wind en regen. Genieten jullie maar van het mooie weer.
    Tot ziens, groeten tante Leny en Jan

• 16 Januari 2008 - 08:57

Meisje V Hostel Gera:

Ha Monique en Bas,
    Geweldig dat jullie het leuk hebben. Veel plezier nog. Ik zit heerlijk in NZ. Daar gaan jullie het zeker leuk hebben. Heb nog wat tips zoals beloofd. Zuid: Mount Cook, Queenstown, Franz Josef gletsjer, pancake rocks in Punakaiki. kajakken en wandelen bij Nelson. Met dolfijnen zwemmen in Kaikoura. Noord: Mitai Maori Village. Hyga Falls in Taupo. Wilderness escapes in Taupo. Kajakken naar de rock garvings. Kerosine Creek (via de SH5 naar Taupo, 1 km voorbij de SH 38, links onverharde weg in. 2 km inrijden, parkeerplaats rechts. Dan 50 m het bos inlopen)

Have fun.

Ciao Gera