First week in Australia. - Reisverslag uit Perth, Australië van Bas Moeijes - WaarBenJij.nu First week in Australia. - Reisverslag uit Perth, Australië van Bas Moeijes - WaarBenJij.nu

First week in Australia.

Blijf op de hoogte en volg Bas

02 Februari 2014 | Australië, Perth

G`day!

Verleden week zondag zijn wij, Jos en Bas, begonnen aan een trip naar Australie van 4,5 week. We zijn nu bijna een week onderweg, dus tijd voor een update van onze reis tot nu toe. Zondagmiddag vertrokken we met een kleine vertraging vanaf Schiphol, en na een verder vlekkeloos verlopen vlucht kwamen we 21 uur later, om 18 uur plaatselijke tijd, aan in Perth. Na ingecheckt te hebben in het hostel gelijk de korte broek aan en direct maar even de omgeving verkend. Wat dus inhield dat we een half uurtje later aan ons eerste Aussi-biertje zaten op het terras van een Irish Pub. Daarna ook nog even in Northbridge gekeken maar aangezien we er toen beide een dikke 32 uur op hadden zitten rond 12 uur toch maar besloten om onze bedden uit te gaan testen.

De volgende morgen waren we heerlijk uitgeslapen en zaten gelijk in het goede ritme. De dinsdag ingevuld door een wandeltour uit de Lonely Planet te doen, waarna we gelijk aardig thuis waren in de stad. `s Avonds gelijk maar de eerste BBQ, aangezien ons hostel deze mogelijkheid bood. Woensdagmorgen de huurauto opgehaald die we dinsdag al geregeld hadden, waarna we aan onze trip door South-West Australia konden beginnen. De eerste dag hield in vooral rijden, het doel was via York naar Albany en dat is bijna 550 km, dus we hadden wat te doen. `s Avonds hier aangekomen, de stad even verkend en lekker uit eten geweest. De bestemming voor donderdag was Pemberton, met onderweg een hoop highlights. Eerst naar The Gap geweest, een rotsformatie in de Soutern Ocean, daarna naar de blowholes die daar vlakbij liggen om vervolgens via de Southern Highway bij The Valley of Giants aan te komen, waar we de Tree Top Walk hebben gedaan, een aaneenschakeling van swingbridges die over de (superhoge) bomen heen gaan. Prachtige uitzichten en fantastische natuur daar. Hierna rustig richting Pemberton waar we in het begin van de avond aankwamen. Na onze spullen bij het motel voor die avond gedropt te hebben wezen eten op het terras van de locale pub en voorzichtig maar eens begonnen aan de Australian Skip-bo Tournament 2014. Er kan nog van alles gebeuren, maar het staat nu 2-0 voor Bas. Vrijdagmorgen op tijd uit de veren, want ik wilde de Dave Evans bicentennial tree in het Warren NP beklimmen, een voormalig Look-out punt om bosbranden te kunnen ontdekken van 75 meter hoog. Een beste klim via pennen die in de stam van de boom gedraaid zijn, maar het uitzicht als je boven bent is adembenemend. Hierna door naar Augusta om de Cape Leeuwin vuurtoren te bezoeken op het meest zuid-westelijke punt van Australie. Dit is tevens het punt waar de Southern en Indische ocean kruisen. Het volgende doel was Cowaramup, een klein plaatsje boven Margret River, Waar Elsie en Joey Weel wonen. Joey is een voormalige Westfries die 30 jaar geleden naar Australie is vertrokken. Ze wonen daar in een bos van ong. 40 hectare en verdienen de kost door het oude spullen te verzamelen, op te knappen en weer te verkopen op de markt. Verder zijn ze volledig self-supported en alles op hun terrein heeft Joey zelf gebouwd en gemaakt. Een zeer bijzonder stel en een prachtige middag gehad daar. Hiervandaan nog even via Busselton gereden om de Jetty te bekijken (een 2 km lange pier in de oceaan) om tenslotte te eindigen in Bunburry. Na wat gegeten te hebben liepen we langs een pub met goede live-muziek, dus maar even naar binnen. Maar aangezien we beide slippers aan hadden stonden we 2 minuten later weer buiten helaas, haha. Dus toen nog maar even een biertje bij het hostel gedaan.

Zaterdag weer even cultuur gesnoven, door een tourtje te doen in de Fremantle Prison, een voormalige gevangenis, gebouwd door de gevangenen zelf halverwege de 19e eeuw en in gebruik van 1855 tot 1991. Ondertussen had Jos contact gehad met Mike en Theresa, een stel die hij ontmoet heeft op een vorige trip door New Zealand, en daar waren we meer dan welkom. Na een zeer gezellige middag / avond bij dit super gastvrije stel uiteindelijk weer terug in ons hostel in Perth beland. Vandaag is het zondag en wij gaan zodirect naar The Big Day Out, een festival hier dichtbij met o.a. optredens van Arcade Fire, Snoop Dog en Pearl Jam. Morgen willen we nog een dagje Rottnest Island doen en dinsdag gaan we met een tour richting Exmouth. Genoeg gedaan dus tot nu toe en genoeg te doen voor de komende tijd. Maar dat horen jullie dan wel weer!!

Grtz Jos en Bas.

• 02 Februari 2014 - 11:12

Tineke:

Enig om te lezen mannen ik lees het straks even voor voor Tjerk. Veel plezier groeten uit Andijk

Tags: '