Last destination: Home.......... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bas Moeijes - WaarBenJij.nu Last destination: Home.......... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bas Moeijes - WaarBenJij.nu

Last destination: Home..........

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Bas

30 April 2008 | Nederland, Amsterdam

Hier is die dan, het aller aller laatste verhaaltje. Ik had graag nog een tijdje doorgegaan met verhaaltjes plaatsen, maar helaas was de laatste bestemming toch echt back home. Aan al het goeds komt een eind en ook ik zal me moeten gaan storten op het serieuze leven van werken en geld verdienen (wat trouwens hard nodig is na 4 maanden genieten).
Maar nog maar even een kort overzicht van mijn activiteiten op de laatste dagen. Vrijdag waren we in Kuala Lumpur aangekomen, waar we een beetje door de stad hadden geslenterd en verder niet heel veel meer gedaan hebben. Behalve dan dat ik ook Laura maar eens aan het skip-bo-en heb gekregen. Ik begon al afkick verschijnselen te vertonen, dus daar moest snel verandering in gebracht worden.
Zaterdag vroeg ons bed uit om de overige highlights van KL te gaan bekijken. En als je dan in KL bent moet je wel een bezoek brengen aan de Petronas twin towers. We hadden deze torens als bewonderd van de buitenkant, maar ze bieden ook de mogelijkheid om vanaf de skybridge de skyline van KL te bekijken. Nou is dat nog al populair onder touristen, ja het is gratis dus zeer backpacker vriendelijk, al moet je wel om 8 uur 's ochtends in de rij staan om de felbegeerde kaarten te bemachtigen. Maar het werd beloond, een paar uur later stonden wij op 175 m (verdieping 41 van de 88 tellende verdiepingen)van het uitzicht te genieten.
Vervolgens de rest van de stad maar verkend en geen betere manier dan te voet met een lonely planet onder de arm. Dus naar Little India geweest, het oude trein station en meer architectonische hoogstandjes bekeken. Al met al een goed beeld gekregen van de stad. Ook nog een bezoekje gebracht aan de chinese markt om onze laatste geld aan mooie namaken spullen uit te geven en toen waren we officeel helemaal kapot. Onze voetjes waren het iets minder eens geweest met onze overijverige stadverkenning en daarom moesten we een leuk stapavondje (dansen op de NL dj Johan Gielen toch maar laten voor wat het was). Ook maar verstandig aangezien zondagochtend om 8 uur onze trein richting Singapore vertrok. Maleisie moesten we achterlaten om naar ons last resort te gaan, terug naar ons fantastische hostel Sleepy Sams.
In Singapore samen even lekker gegeten om de laatste avond goed te eindigen.
En ja dan is het toch zomaar opeens 28 april, de dag dat het vliegtuig met final desination home vertrekt. Laura had een iets onlogischere vlucht en liet mij om 11 uur 's ochtends alleen in Singapore achter. Dus voor mij tijd om de tas te pakken (zeer verbaasd dat na al het shoppen alles toch mee kon). Voor de laatste keer door Singapore geslenterd en nog even van het mooie weer genoten. Mezelf even verwend met een kapper bezoekje en daarna moest ik mezelf ook richting het vliegveld begeven.
De vlucht verliep verspoedig (ik had extra beenruimte aangezien ik geen buurman had) en om half 9 's ochtends zette ik weer voet op Nederlandse bodem. Bij de eerste aanblik van het weer heb ik te piloot nog vriendelijk verzocht weer om te keren en mij mee terug naar de zon te nemen, maar helaas. Maar ik had beloofd om het zonnetje mee te nemen, en zowaar gister middag scheen de zon (is er misschien toch nog hoop voor vandaag). Ondanks het weer, toch wel weer blij om thuis te zijn en mijn fam en vriendinnen gister weer te zien, was direct een gezellige avond.
Vandaag nog even Koninginnedag vieren dus ga gewoon nog even door met alle leuke dingen in het leven en ga ik volgende week wel eens nadenken over mijn "toekomst als werkende vrouw".

Nou dit was het dan, het laatste lange verslag. Ik zal jullie niet meer "vervelen" met verhalen over zon, zee en strand. Ik wil iedereen hartelijk bedanken voor alle leuke en lieve berichtjes. Het was leuk om te horen dat iedereen zo meeleefde en de verhalen las.

Liefs Monique

  • 30 April 2008 - 05:54

    Fem:

    Hee kanjer,

    Heel veel succes de komende tijd in nl. Wens je al het beste!!
    Kapsel goed gelukt??

    Fem

  • 30 April 2008 - 08:22

    Frouk:

    Welkom in Nederland... Fijn dat je weer héél thuis bent. Nog even feesten en dan aan de bak... Als je me nodig hebt hoor ik het want ik weet nog wel wat...

  • 30 April 2008 - 11:33

    Jeroen En Jilka:

    Hoi hoi,

    Tja het is dan wel je laatste verhaal maar hier toch nog een berichtje van ons. We lezen dat jullie het de laatste dagen nog gezellig gehad hebben. En wat je zegt aan alles komt een einde.
    Wij hebben de berg nog beklommen en hadden het daarna iets minder naar ons zin vanwege de extreme spierpijn :(

    Succes met het vinden van een leuke job!

    J&J

  • 02 Mei 2008 - 05:33

    Kirsten:

    Meis, ik ben blij dat je weer thuis bent! Geniet er van, en vooral succes de komende tijd met het vinden van de geschikte baan!
    Kus

  • 07 Mei 2008 - 16:06

    Cees En Ria:

    Hoi Monique

    Steeds met veel plezier je reisverslag gelezen en de foto's bekeken. Lekker dat je hebt genoten.
    Veel succes verder met "werken" en geld verdienen.

    Cees

  • 20 Augustus 2011 - 09:12

    Melkboer:

    He Monique, waar zijn de foto's van Australië met Strohoed?

  • 27 November 2012 - 16:33

    Melkboer:

    He Monique, waar zijn de foto's van Australië met Bas?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Trip Westkust Australië, Tasmanië en Melbourne - Sydney door Jos Kolenberg en Bas Moeijes van 26 januari tot 26 februari

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 29556

Voorgaande reizen:

26 Januari 2014 - 26 Februari 2014

Australië 2014

Landen bezocht: