Rondreis Tassie en roadtrip Melbourne - Sydney. - Reisverslag uit Nibbixwoud, Nederland van Bas Moeijes - WaarBenJij.nu Rondreis Tassie en roadtrip Melbourne - Sydney. - Reisverslag uit Nibbixwoud, Nederland van Bas Moeijes - WaarBenJij.nu

Rondreis Tassie en roadtrip Melbourne - Sydney.

Blijf op de hoogte en volg Bas

01 Maart 2014 | Nederland, Nibbixwoud

Het laatste verslag alweer. Donderdagmorgen de 14e werden we om 7 uur opgepikt bij het hostel in Hobart voor onze 4 daagse "Tassie Adventure tour". De verbazing was dan ook redelijk groot toen er een tourguide van 61 jaar uit het busje kwam stappen die ons de komende 4 dagen de highlights van Tasmanië moest laten zien. Nadat we ook nog een stel van ruim in de 60 hadden opgepikt begonnen we met 8 mensen aan de trip. Een zeer divers gezelschap en we hadden er eigenlijk een redelijk hard hoofd in, wat mede kwam door de lichte kater die we beide hadden. Uiteindelijk bleek het gelukkig mee te vallen en hadden we wel een leuke groep. Als eerste gingen we naar Port Arthur in het zuid-oosten, een voormalige gevangenis waar vanaf 1830 vele Ieren en Engelse gevangenen naartoe werden verscheept om daar te werk gesteld te worden in de houtindustrie. Het is een gigantisch terrein en er was heel veel interessants te bekijken. Hierna ging het via de oostkust omhoog en na in het Tasman NP nog een mooie looptrack gedaan te hebben eindigde de dag in Bicheno. De zaterdag was hebben we grotendeels in Freycinet NP doorgebracht. Een aardige hike omhoog moest ons prachtige views geven van o.a. wineglass-bay, maar jammer genoeg was het aardig bewolkt dus weinig uitzicht. In de loop van de middag terug naar Bicheno waar we nog een paar uurtjes op het strand doorgebracht hebben en een leuke avond gehad hebben. Zondag op tijd weer op pad richting Cradle Mountain NP, een prachtig park richting het westen waar we wederom een hike gedaan hebben, echter nu was het helder en de uitzichten waren adembenemend mooi. Een beste klim maar zeker de moeite waard. Maandag hiervandaan weer richting Hobart met een aantal stops, o.a. bij het Trowunna wildlife park bij Mole Creek. Hier hebben ze ook diverse Tasmanian Tigers en na een interessante guided tour zijn we redelijk op de hoogte van het wildlife op Tassie. `s Avonds weer geëindigd in ons hostel in Hobart en vanuit daar dinsdagmorgen naar Melbourne gevlogen.

Dinsdag en woensdag alle highlights van Melb bekeken en donderdagmorgen een auto gehuurd om aan de roadtrip naar Sydney te beginnen. Via Foster uiteindelijk in Lakes Entrance beland, een schilderachtig plaatsje aan de Tasman Sea. Vrijdag verder langs de prachtige kustroute via Eden en `s avonds aangekomen in Batemans Bay. Hiervandaan zaterdag naar de capitol city, Canberra. Hier o.a. het regeringsgebouw bekeken om vervolgens via Goulburn de prachtige route via Oberon naar Katoomba te nemen. Hier hadden we een supercool hostel en het idee was om hiervandaan zondag de Blue Mountains in te gaan. Helaas was het zondag mistig en dan is er daar weinig te zien. Gelukkig hadden we een tip van de eigenaar van het hostel gehad, dus zijn we naar de Hanging Rock gegaan, iets wat weinig toeristen weten maar absoluut de moeite waard is. Een 7 km lange loop over een redelijk vlak bospad bracht ons bij Baltzer Lookout, en daarvandaan een vrij spannende hike op de Hanging Rock. Geen toerist te zien en het allermooiste uitzicht over de blue mountains, wat een super-ervaring! Maar ik moet wel toegeven dat ik stond te trillen op m`n benen toen ik weer op "vaste grond" stond, want op zo`n dun randje boven een afgrond van meer dan 100 meter waarbij elke misstap fataal kan zijn gaat je niet in je koude kleren zitten. Dit was dus letterlijk een gevalletje "living on the edge"... Na weer terug gelopen te zijn naar de auto alsnog even het toeristische gedeelte van de blue mountains bekeken, aangezien de bewolking ondertussen opgetrokken was. Hierna aan het eind van de middag koers gezet richting Sydney, onze eindbestemming in Australië.

Hier hadden we een prima hostel in Kings-Cross, middenin het hart van Sydney. Maandagmorgen de huurauto weggebracht en hierna lekker door Sydney geslenterd. Met z`n prachtige stadsparken, botanic gardens, het gebied rond de harbour bridge / operahouse en Darling Harbour een prima stad om de trip af te sluiten. Dinsdag nog een dagje naar Bondi Beach geweest, hier afgesproken met ex-collega chauffeur Erik de Haan die daar vlakbij woont, en woensdag nog een relaxt dagje in Manly, waarna het dan toch echt tijd werd om richting het vliegveld te gaan. Met pijn in het hart in het vliegtuig gestapt en donderdagmiddag op Schiphol geland, waarmee een eind kwam aan een prachtige reis. We hebben in totaal zo`n 7000 km over land afgelegd en met 2 binnenlandse vluchten erbij er zo`n beetje het maximale eruit gehaald in 32 dagen. Allebei hebben we ontzettend genoten en hier kunnen we wel weer ff op teren!

Bedankt voor de reacties op deze site en FB en we zien elkaar eerdaags wel weer!

Grtz Jos en Bas.

• 01 Maart 2014 - 13:42

Gerard De Haan:

Bas en Jos,
    Schitterende verhalen, jullie hebben een prachtige vakantiegehad. Maar aan alles komt een end zo te zien.

Grt Gerard de Haan

• 01 Maart 2014 - 13:51

Herman Steltenpool:

ik heb alle reisverhalen gelezen enheb tevens op google gekeken waar jullie waren in australie prachtige verhalen heb er van genoten alleen is het mij net even te ver reizen dank